Waar V&D moeite heeft zijn (of haar?) broek hoog te houden heeft ondernemingsdochter La Place een sterke markt in handen. Of het nu voor een ontbijtbuffet, koffie met appeltaart of gezonde lunch is, meer dan 35 miljoen gasten weten hun weg naar een La Place restaurant te vinden. Om met de tijd mee te gaan past La Place haar assortiment aan aan de eettrends van 2015.
Foodwatcher
Eettrends: No waste
Wist je dat de oesterzwammen die La Place gebruikt geteeld worden op het koffiedrab van jouw café latte? En van die oesterzwammen maakt La Place weer zwamburgers, een goed en lekker voorbeeld van een vleesvervanger. Hetzelfde geldt voor de zogenoemde resttomaten. Tomaten die voor verkoop zijn afgekeurd door de voedselindustrie lenen zich nog prima voor het maken van tapenade. En wist je dat etenswaren die over zijn worden gedoneerd aan lokale Leger des Heils die de gerechten verspreidt onder daklozen? Goed bezig La Place!
Eettrends: Eat clean
Gerechten met quinoa of peulvruchten, superfood smoothie; alle gerechten worden bij La Place dagvers gemaakt en alleen de beste producten worden gebruikt. Ook draait alles om pure smaken met maximaal 5-7 ingrediënten. 100 % natuurlijk en het liefst uit de regio en waar het kan biologisch.
Dit leest een beetje als een persbericht of advertorial?
Je hebt gelijk Karen. Ik vond de info in het persbericht interessant maar heb (uit tijdgebrek) er te weinig een eigen artikel van gemaakt. Leermomentje 🙂