DIT RESTAURANT IS INMIDDDELS GESLOTEN
In de kerstvakantie konden we weer een restaurant van onze lange lijst afstrepen: Indisch restaurant Garoeda aan de Kneuterdijk in Den Haag. Garoeda is met recht een Haags ‘icoon’ te noemen. Al sinds 1949 kun je in dit prachtige Jugendstil pand terecht voor de heerlijkste Indische specialiteiten.
Restaurant Garoeda
Het interieur doet denken aan het Indië van vroeger. Een beetje vergane glorie ook, maar laat ik daar nou net dol op zijn! En de lichtval is – door de hoge ramen van het pand – schitterend. De bediening is traditioneel gekleed en vriendelijk. De prijzen zijn gemiddeld, voor de rijsttafel Musim Panas die wij kozen betaalden we 26,75 per persoon. En hoewel ik eerst dacht dat het niet echt veel was wat we kregen zaten we toch echt vol na afloop!
Heerlijke nasi koening, saté babi en ayam die van je stokje valt zo mals. Lekkere knapperige groenten in kokosmelk bouillon, sambal goreng boontjes en ei in pittige saus. Heerlijke daging roedjak en babi ketjap. En het allerlekkerst vond ik de ayam opor, gekookte kip in kokosmelk. Zo mals, je kon het vlees haast van het bot afzuigen. Een recept hiervoor vind je zeker binnenkort terug hier op My happy kitchen!
Met bijgerechtjes als zoetzuur, sambal, seroendeng en kroepoek een lekkere en vullende maaltijd! De volgende keer (die komt er zeker) kiezen we echter liever voor a la carte. We bestellen dan drie favorieten gerechten om lekker met elkaar te delen!
Selamat makan!
Restaurant Garoeda
Kneuterdijk 18
Den Haag
Ja daar wil ik ook nog een keer naartoe! Het echte sfeertje en genieten. Even wachten tot mijn kleine mannetje iets groter is. Mijn vriend en dan mijn kindje ook hebben Indo roots, nou ja en ik vind het gewoon leuk.
Zeker doen,wij hebben echt een leuke (en lekkere!) avond gehad.
Teleurstellende ervaring. Op een pracht plek gelegen restaurant met een prachtige inrichting, maar daarmee houdt het verder wel een beetje op. Koud eten, slechte bediening en teleurstellende wijze om klachten af te handelen. Geen aanrader voor goed eten. Het kan voorkomen dat het eten koud is, maar de kracht is dan om daar netjes mee om te gaan. Quid non. Tot driemaal toe om sambal vragen geeft een blijk van een gastvrij verblijf. Hoe je met klanten om moet gaan is niet het sterkste punt
Wat ontzettend jammer zo’n ervaring! Ik heb er nu een aantal keer gegeten en heb dit nog niet meegemaakt. Helaas is het in de horeca moeilijk goed personeel te vinden en te houden. En die maken of breken je zaak wel!